Založ si blog

Dankino dieťa

Nachádzam sa v akejsi čakárni. Vyzerá to tu ako na letisku, kde sú jednotlivé čakacie miestnosti oddelené sklenými stenami. Miestnosť v ktorej čakám – neviem na čo – je veľká a prázdna. Prichádza Danka. Poznám ju len zbežne, odborne sme sa stretli okrajovo a nikdy som sa hlbšie nezaujímala, čomu sa vlastne venuje. Ale máme spoločných známych. V komunite má dobrú povesť, vnímam to tak, že je to šikovná a vedecky sebestačná baba. Danka prišla aj s dieťaťom. Je to ešte malé bábätko, ale odložila ho pri vchode a sadla si ďaleko od neho aj odo mňa. Nervózne číha smerom ku mne. Vchádza Jack v dobrej nálade. Ide priamo k Danke. Niečo jej hovorí, pozerá pritom na mňa a smeje sa. Jack je už nejaký čas dôležitým funkcionárom v medzinárodnej asociácii a ja len nemo žasnem, čo všetko je vo vedeckom svete možné. Jeho pracovný deň začína obedom a o štvrtej ho už niet. Medzitým „robí diskotéku“ vo svojej kancelárii, skontroluje, či beží výpočet modelu, ktorého parametre sú na míle vzdialené nielen od reality ale aj od vedeckého rácia a píše článok. Na jeden som mu robila posudok, takže vo veci kvality jeho výstupov mám jasnú predstavu. Zodpovedný redaktor ho však nepoužil a našiel si náhradného recenzenta. Jack má za chrbtom profesorových „chlapcov“, ktorí po jeho smrti ovládli celú časť nášho odboru a určujú nielen jej smerovanie, ale aj to, kto je majster a kto je hovno. Azda sa netreba bližšie zmieňovať o tom, ktorú rolu prišili mne. Jack nemá frajerku. „Ja mám kamarátky“, hovorieva. Aj Danka je jeho kamarátka, ale je to vydatá žena a má dieťa. V čomsi s ním spolupracuje, vraj kvôli jeho odbornosti v danej veci. V duchu sa pýtam, či to myslí vážne. Teraz ho trochu nesústredene počúva a s napätým výrazom pozerá smerom k mne, čo sa bude diať. Práve totiž vošiel jej muž, ale je to zvláštne – jej muža som predsa už videla a toto nie je jej muž. Tento chlapík je približne mojej výšky, má žiarivo svetlé vlasy a prekvapivo odpudivú tvár. Nie je zrejmé, kam smeruje jeho pohľad, pretože silno škúli. Tento nečakaný kontrast žiarivej atraktivity a odpudivosti je až zarážajúci. Chlapík zobral dieťa, ale nešiel za ženou a zamieril ku mne. V tejto absurdnej situácii som sa prihovorila dieťaťu, ale on ma posunkom umlčal a vyzval ma na rozhovor. Pristúpila som naň, ide však o jednostrannú záležitosť. Zaujala som odmietavý postoj a mlčím. Napokon sa ma spýtal, či som mu niekedy v minulosti písala. Vravím, že nie a pomyslela som si, že také niečo by mi v živote nenapadlo urobiť. Z neznámeho dôvodu je mi ho akosi ľúto a beriem ohľad na jeho možné zranené city. Chlapík sa zdvihol, že si ide zapáliť a či idem tiež. To som odmietla, tak odišiel aj s dieťaťom a stratil sa v oblaku dymu. Teraz čumí už nielen Danka ale aj ja. Čakám, či sa vráti k žene. Konečne sa vynoril z dymu, ale bez dieťaťa, nechal ho tam a vďaka preskleným stenám vidím, že si to okľukou namieril do vedľajšej miestnosti. Sedí tam nejaká ženská, na prvý pohľad vidím: Kurva. Podľa jej výzoru usudzujem, že ju mohol mať každý a už ju nikto nechce. Vytušila som, že tam sedela celý čas a sledovala vývoj situácie. Zapálil sebe aj jej, fajčia a bozkávajú sa. Fuj, som zhnusená…

Osamelosť prvočísiel

26.04.2024

Pozri sa na môj život a pochopíš, aké možnosti mala Kráľovná od Boha. Tuším, čo Ťa zaujíma. Pre mňa sú to len hnidy. Zákerná špina, ktorú by som bez problémov rozpučila medzi nechtami dvoch prstov, keby sa nezaštítili celou hordou eštébáckeho hnoja. Ja som samozrejme predpokladala, že ma pripravili o každý detail mojej identity. Ale aj keď opomeniem všetky [...]

Nole, potrebuješ radu.

18.07.2023

Videl si olympijský štadión v Berlíne, postavený pri príležitosti Hier v roku 1936? Impozantné dielo, postavené so zvláštnou starostlivosťou pre tento dejinný okamih. Nebolo športovca, ktorý by nechcel byť jeho súčasťou. Americký atlét Jesse Owens bol jedným z nich. Potrebuješ radu, pretože, hoci si zostal stáť, ešte stále si na ceste. Tu sú moje dve rady: [...]

Naposledy

01.01.2020

Viem, chrám v Nebi je už zatvorený, čo včera nie, dnes sa sotva zmení a predsa dľa prianí požehnaných, kým hviezdy zadržia v sieti rany a Slnko má Mesiac v teplej dlani, ešte poslednýkrát zasvieť na nich a pozviechaj týchto pozbieraných.

Žilina, polícia, riskantná jazda

Sedemnásťročného mladíka pri riskantnej jazde zastavili až policajné výstrely

27.04.2024 22:24

Vodič BMW na výzvy na zastavenie nereagoval, policajti museli použiť varovné výstrely.

Jaroslaw Kaczyński

Líder opozičnej PiS Kaczyňski: Kandidujeme do europarlamentu, aby sme odmietli Green Deal

27.04.2024 22:09

Európska zelená dohoda bude podľa Kaczyńského pre Poľsko znamenať i čoraz vyššie ceny energií, ale aj nárast cien "prakticky vo všetkých oblastiach".

žralok belavý, belasý, žralok modrý

Britského turistu zranil v Karibiku žralok, útočil len desať metrov od brehu

27.04.2024 20:00

Šesťdesiatštyriročný britský turista skončil na jednotke intenzívnej starostlivosti, keď ho pri severnom pobreží karibského ostrova Tobago napadol žralok.

elektronický monitoring osob, náramky,

Elektronický náramok malo od roku 2016 na sebe 2097 osôb

27.04.2024 17:19

Ministerstvo spravodlivosti SR od januára 2016 odsledovalo 2097 osôb s elektronickým náramkom.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 10
Celková čítanosť: 15255x
Priemerná čítanosť článkov: 1526x

Autor blogu

Kategórie